Instytutu Outsourcingu, do którego należy Call Center Poland, wspólnie z Harvard Business Review Polska rozpoczął pierwsze w Polsce badanie, mające na celu określenie poziomu satysfakcji firm korzystających z usług outsourcingowych. Dzięki wynikom badania możliwe będzie zdefiniowanie cech idealnego dostawcy rozwiązań outsourcingowych.
To pierwsze tego typu badanie w Polsce. Impulsem do jego przeprowadzenia był dość powszechny problem z pełnym zrozumieniem między usługodawcami a usługobiorcami oraz brak konkretnych danych na temat wzajemnych oczekiwań. Zgodnie z poglądami Instytutu, kluczem do sukcesu jest przede wszystkim dobra, partnerska relacja między dwiema grupami, oparta na jasnej komunikacji, otwartym podejściu oraz wzajemnym zaufaniu. Brak pogłębionej analizy dotyczącej wzajemnych oczekiwań zdecydowanie utrudnia i spowalnia budowanie takich właśnie relacji. Dzięki opiniom uczestników badania powstanie po raz pierwszy w Polsce portret idealnego dostawcy usług, stanowiący benchmark dla wszystkich praktyków outsourcingu.
Badanie opiera się na analizie specjalnie przygotowanych ankiet, umieszczonych na stronie Instytutu [www.instytut-outsourcingu.pl/ankieta.php]. Do ich wypełnienia zapraszane są osoby decydujące o wdrożeniu outsourcingu w firmie, zarządzających kontraktami outsourcingowymi lub przygotowujących taki kontrakt do realizacji.
Badanie będzie prowadzone do sierpnia. Wstępne wyniki zostały omówione 10 czerwcu podczas śniadania w Klubie Polskiej Rady Biznesu dla członków Instytutu, zaproszonych gości oraz wybranych prenumeratorów magazynu Harvard Business Review Polska. Pełny raport z badania zostanie opublikowany w magazynie Harvard Business Review Polska we wrześniu.
Instytut Outsourcingu jest niezależną organizacją skupiającą pionierów rynku outsourcingowego, specjalizujących się w różnych obszarach usług m.in. ADP Polska, Alcatel-Lucent, ArchiDoc, Baker & McKenzie, Call Center Poland, Deloitte, EDS-Poland, IBM, Impel, Itella, Hewlett-Packard Polska, Sygnity, Target Polska, powstałą pod merytorycznym i operacyjnym wsparciem Harvard Business Review Polska w listopadzie 2007 roku.
Instytut stanowi platformę wymiany najlepszych praktyk i doświadczeń między spółkami zaangażowanymi w procesy outsourcingowe, informując o konkretnych rozwiązaniach i efektach ich wdrożeń przez firmy w Polsce. Jego nadrzędnym celem jest podnoszenie poziomu wiedzy na temat wykorzystania outsourcingu w przedsiębiorstwach. W ramach działań statutowych Instytut zaplanował m.in. przygotowanie przynajmniej raz w roku dużego projektu badawczego, w który zaangażowani będą wszyscy jego członkowie. Pierwszym z nich jest właśnie badanie „Idealny dostawca usług outsourcingowych – oczekiwania klientów usług outsourcingowych”.