Call Center Poland wspólnie z firmą Webtel oferuje klientom usługę multiContact umożliwiającą bezpłatny kontakt internauty z firmą poprzez połączenie VoIP.
Tradycyjna telefonia stacjonarna jest zastępowana przez nowe rozwiązania, rysuje się wyraźny trend wzrostowy w postaci migracji ze standardowych połączeń telefonicznych w kierunku komunikacji realizowanej na bazie protokołu IP. Powód jest czysto ekonomiczny – wykonywanie połączeń telefonicznych poprzez VoIP jest kilkakrotnie tańsze niż w przypadku telefonu stacjonarnego i nawet kilkudziesięciokrotnie tańsze niż w przypadku telefonu komórkowego.
Zgodnie z tym trendem oraz przyjętą strategią rozwoju usług call center opartych na ścisłej integracji z Internetem, Call Center Poland udostępnia swoim klientom aplikację multiContact.
Aplikacja została stworzona przez spółkę technologiczną Webtel, także należącą do Internet Group. Inspiracją do jej stworzenia była skłonność konsumentów do kontaktu z firmą za pomocą Internetu. multiContact umożliwia bezpłatny kontakt telefoniczny Internauty z firmą i zdobycie poszukiwanych informacji jednym kliknięciem. Do prowadzenia rozmowy wymagane jest posiadanie mikrofonu i głośników (lub słuchawek) współpracujących z komputerem oraz zainstalowany Adobe Flash Player.
Aplikacja może mieć zastosowanie na stronach firmowych, w serwisach sprzedażowo/produktowych, na stronach wspierających generowanie leadów w Internecie (landing page), w e-commerce. Rolą konsultanta call center może być udzielanie informacji o usługach/produktach, wsparcie procesu rekrutacyjnego – umawianie kandydatów na rozmowy kwalifikacyjne, sprzedaż – zachęcenie klienta do zakupu interesującej go usługi/produktu już podczas rozmowy telefonicznej, wysyłka oferty, formularzy zamówień, obsługa reklamacji czy badanie potrzeb klientów (badania marketingowe).
Z projektu testowego wynika, że umożliwienie Internaucie kontaktu telefonicznego z firmą poprzez stronę internetową może zwiększać skuteczność sprzedaży, umożliwia generowanie dobrej jakości leadów do sprzedaży bezpośredniej i innych promocji.
Usługa multiContact działa na stronie www.ccp.pl i jest już dostępna w ofercie Call Center Poland i innych spółek Internet Group. Firma oferuje to rozwiązanie swoim klientom wskazując przede wszystkim na obniżenie kosztów telekomunikacyjnych i kosztów pozyskania klienta jako główną zaletę.