Firmy zwiększają budżety na analizę potrzeb klientów – badania CATI w Call Center Poland

W 2011 roku firma Call Center Poland zanotowała wzrost liczby wywiadów i przychodów z projektów badawczych. Zrealizowano  162 380 ankiet metodą CATI. Liczba przeprowadzonych wywiadów w stosunku do 2010 roku zwiększyła się o ok. 10 %. Usługa badań CATI świadczona jest przez dedykowany dział (Researcher by Call Center Poland), który realizuje je na rynku polskim i – wspólnie z działem usług wielojęzycznych call center – na rynkach światowych.  Około 45% ankiet prowadzona jest w obcych językach, głownie w angielskim i niemieckim. Wzrost liczby wywiadów komentuje Katarzyna Swatowska, dyrektor Marketingu i PR Call Center Poland: -„ Do niedawno panowało przekonanie, ze w  sytuacji kryzysu gospodarczego należy  ciąć budżety marketingowe.  Jednak okres spowolnienia to najlepszy czas dla firm na skoncentrowanie się na badaniach potrzeb klientów i analizę tych potrzeb, właśnie poprzez najbardziej efektywne kosztowo badania CATI.  Obecnie firmy –  w obliczu bardziej rozważnych decyzji zakupowych klientów – zwiększają  budżety na badania. Wiedza o klientach stanowi główny element przewagi konkurencyjnej”.

W Polsce do głównych klientów Researchera należą branża bankowa, ubezpieczeniowa i media, na rynkach zagranicznych – branża motoryzacyjna i chemiczna. Researcher by Call Center Poland jest także prekursorem badań jakościowych obsługi klientów przy użyciu Systemu IVR (Interactive Voice Response). Od 2005 roku przeprowadzono ponad 800.000 wywiadów telefonicznych.

Archiwum