Call Center Poland w światowej sieci help desku Samsunga

Od lipca 2004 r Call Center Poland obsługuje linię Help Desk firmy Samsung. Obsługa klientów odbywa się za pośrednictwem: telefonu, e –mail, faxu i przesyłek listowych.

Samsung jest jednym z największych na świecie producentów sprzętu komputerowego, artykułów AGD, RTV oraz telefonów komórkowych. Zatrudnia ok. 75 tys. pracowników (dane z 2004r.). Wartość marki Samsunga wzrasta najszybciej ze wszystkich marek producentów tego typu sprzętów. Hasłem przewodnim Samsunga jest „Speed, Smile, Sure”. We wszystkich krajach, gdzie dostępne są produkty Samsunga, udostępniono zainteresowanym i klientom Help Desk.

Na całym świecie „helpdeski”  Samsunga zintegrowane są wspólnym systemem SAP, w ramach którego odbywa się rejestracja wszystkich problemów, oraz ich poszczególnych rozwiązań oraz budowa bazy danych klientów, najczęściej zadawanych pytań i pojawiających się problemów i sugestii. W ramach SAP zachodzi rejestrowanie zgłoszeń i rozwiązań, komunikacja z serwisami, monitorowanie pracy serwisów, śledzenie napraw, wgląd do historii sprzętu i danego Klienta, rejestracja korespondencji e-mail, monitorowanie pracy infolinii (czas i jakość odpowiedzi). Dzięki temu managerowie firmy otrzymują pełen obraz rynku światowego, informację zarządczą, porównanie pracy help desku w różnych krajach w czasie rzeczywistym.

Również w Polsce  Samsung zorganizował swój help desk, którego prowadzenie po weryfikacji ofert powierzył outsorcingowej firmie Call Center Poland. Do projektu wybrano dedykowanych Konsultantów, którzy musieli spełnić określone warunki.

Konsultanci zostali poddani prawie 4-tygodniowym szkoleniom, podczas których poznali ponad 700 produktów, zasady funkcjonowania serwisów, prawa konsumenckie, zasady funkcjonowania SAP-a. Wszystkie te informacje zebrane zostały w skrypt elektroniczny, który umożliwia szybki do nich dostęp.

Archiwum