Call Center Poland na rynku niemieckim

Obserwując trendy światowe i analizując raporty firm badawczych, Call Center Poland   zdecydowała się na wyjście z ofertą usług call center na zlecenie na rynek niemiecki. Po prawie roku przygotowań i testów ruszyły pierwsze projekty.
Od kilku lat firmy szukają rozwiązań pozwalających na obniżenie kosztów, a zarazem utrzymanie odpowiedniego poziomu obsługi klienta. Coraz mniejsze znaczenie odgrywa lokalizacja czy utrzymywanie działu call center wewnątrz firmy, a decydującym czynnikiem stają się koszty jego utrzymania. Ponieważ coraz więcej klientów kontaktuje się z firmą przez telefon, coraz więcej spraw można załatwić bez wychodzenia z domu, rosną działy obsługi klienta a wraz z nimi koszty tej obsługi.

Tak więc kraje Europy Wschodniej, a przede wszystkim Polska, Czechy i Węgry, ze względu na kulturę europejską, położenie, stabilizację gospodarczą stoją przed wielką szansą stworzenia zaplecza outsourcingowego dla Europy zachodniej i USA.
CALL CENTER POLAND badając te trendy postanowiła rozszerzyć swoją działalność oferując swoje usługi na rynku niemieckim. Rynek niemiecki jest niezmiernie wymagający, Niemcy przykładają niezwykłą wagę do wysokiej jakości i profesjonalizmu usług, dlatego Call Center Poland do wejścia na ten rynek przygotowywała się długo i starannie. W tym celu już rok temu powołano w firmie specjalny polsko-niemiecki zespół zajmujący się przygotowaniem obsługi projektów niemieckojęzycznych. W jego skład wchodzą fachowcy z branży call center, germaniści oraz osoby doskonale znające realia rynku niemieckiego.

Głównym zadaniem zespołu było zbudowanie grupy Konsultantów telefonicznych przygotowanych do profesjonalnej obsługi Klienta niemieckiego. Największą obawą ze strony niemieckiej było opanowanie języka niemieckiego. Specjalny zespół specjalistów-językoznawców przygotował szczegółowy program szkoleń obejmujący głównie fonetykę korektywną języka niemieckiego, ale także elementy odmian regionalnych języka, tak charakterystycznych dla Niemiec dialektów, np. bawarskiego. Doświadczeni trenerzy Call Center prowadzili szkolenia, których celem było nie tylko bezakcentowe opanowanie języka niemieckiego, ale również sposobów prowadzenia rozmów sprzedażowych z uwzględnieniem mentalności Niemców. Bazę rekrutacyjną tworzyli głównie germaniści lub osoby, które mieszkały w Niemczech.

Archiwum