Raport „Niepełnosprawni – normalna sprawa”

W czerwcu bieżącego roku ukazał się Raport „Niepełnosprawni – normalna sprawa”, który jest podsumowaniem trzech części społecznej kampanii pod takim  mym hasłem zainicjowanej przez „Integrację” oraz Philip Morris Polska. Celem Raportu jest przedstawienie obecnej sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce i rozpoczęcie ogólnospołecznej dyskusji na ten temat.

Raport przygotowany przez „Integrację” wraz z Międzynarodową Komisją Prawników (Sekcja Polska), Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich oraz Fundacją im. Stefana Batorego w Polsce opiera się między innymi na wynikach ankiety telefonicznej. Call Center Poland miało przyjemność przeprowadzić badanie w okresie od lutego do czerwca 2000. Firma była również jednym z jego sponsorów.

Twórcy raportu mają nadzieję, że pobudzi on społeczeństwo polskie, a szczególnie instytucje publiczne do bardziej intensywnego zajęcia się problemem osób niepełnosprawnych w Polsce. Dodatkową motywacją ma być dla nich ogłoszenie przez ONZ roku 2003 Światowym Rokiem Osób Niepełnosprawnych, co doprowadzi z pewnością do porównań sytuacji tych osób w Polsce i na Świecie.

Archiwum