Od 27 listopada 2000 do 28 lutego 2001 trwa akcja promocyjna organizowana przez Spółdzielnię Mleczarską Mlekpol. Mechanizm promocji i komunikacja zostały opracowane przez Agencję D’Arcy. Obsługą promocji zajmuje się Agencja Dialog-Galicja na zlecenie D’Arcy. Podczas trwania akcji na rynku pojawi się 2222 opakowań promocyjnych mleka Łaciate. Będą one zawierać nie mleko jednak, a wodę, której obecność sygnalizować będzie wygraną! W tym okresie wszystkie opakowania Łaciatego będą wyglądać inaczej niż zwykle.
Będzie na nich, między innymi, zamieszczony numer infolinii promocyjnej 0 801 11 99 11, prowadzonej przez Call Center Poland. Każdy, kto znajdzie wodę zamiast mleka będzie mógł zadzwonić pod powyższy numer, podać kod opakowania i dowiedzieć się, jaką nagrodę otrzyma oraz jak ją odebrać. Nagrody są bardzo atrakcyjne! Są wśród nich dwa samochody VW Beetle, 20 komputerów, 200 koszulek i 2000 łaciatych kubków.